تبلیغات
لطفا از مرور گر فایر فكس استفاده كنید ...................................به نامی خودای گه وره و وه شه ویس ....هه‌رچه‌ن مه‌واچان فارسی شه‌که‌ره‌ن * کوردی جه‌ شه‌که‌ر به‌ڵ شیرین ته‌ره‌ن * یه‌قینه‌ن جه‌ ده‌ور دونیای پڕ ئه‌ندێش * هه‌رکه‌س دڵشاده‌ن وه‌ زوان وێش*خانای قبادی............................... پالنگان،پاڵنان«تاریخی سه هزار ساله» شهید قاضی محمد
کلیک کنید

پالنگان،پاڵنان«تاریخی سه هزار ساله»
 
قالب وبلاگ

فراخوان نخستین همایش  » داستان کوتاه هورامی«

  ژیوای

 ژیوای

فیش حقوقی معلمان سراسر كشور

زكات علم نشر آن است

هورامان شناسی

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
كل مطالب : عدد
لینک دوستان

كد لو گوی ده لاقه ویه رده ی  )

هه ورامان هانه به رچه م

Wimir|ویمیـــــر

ئه کره م حه‌سنزاده(سه‌ریاس)

كتاب خانه هورامان

دانستنیها

3-2-6- نتایج متفاوت جهانی شدن بر هویت قومی

 

این گونه نتیجه گیری را در تفکرات فرانوگرایی می توان یافت. در اندیشة فرانوگرایی بر عقل انسان و حدود و توانایی آن در دستیابی به حقایق امور و پدیده ها تردید وارد شده و ما با تعریف جدیدی از انسان مواجه می شویم که بیش از حد بر فردیت خود متکی است و مایل نیست خود را با نظم اجتماعی و جهان سازگار کند. در چنین جوی، زمینة تعارضات قومی و فرهنگی، وسواس هویت، نژاد پرستی و عدم تحمل و تساهل با دیگران، فراهم می آید و باز در چنین شرایطی دولت به منزلة مظهر هویت ملی و ساختارهای سیاسی اجتماعی از اعتبار   می افتد و اخلاقیات در دایره ای از نسبیت ها گرفتار می آید....

نظریه پردازی های دوران فرانوگرایی به نوعی ناظر بر بروز بحران های قومی از دهة 1980 می باشد. در این دیدگاه، قومیت مداری، نژادپرستی و عدم تحمل و تساهل ناشی از تکیه بیش از حد بر فردیت انسان ها و هویت گروهی و اجتماعی و نیز بازتاب کاهش نقش دولت هاست که به شکل منازعات قومی تبلور می یابد(مقصودی،1377: 27-124).

            بطور کلی، این رویکرد که متفاوت از دو رویکرد اول و دوم سازماندهی شده است، یا بر مبادی و یا بر نتایج متفاوت در عرصه های روابط قومی، از منظر فرهنگ و ارتباطات پای می فشارد. مبادی متفاوت، بدین صورت که نه ضرورتاً توسعة و گسترش روابط فرهنگی و ارتباطات در جوامع؛ بلکه شقاق، شکاف و خلاء های فرهنگی و ارتباطی نظیر خلاء عقیدتی پس از کمونیسم یا بحران تمدن ها در سطح جهانی در ارتباط با بحران های قومی مورد توجه قرار گرفته است.

نتایج متفاوت؛ بدین صورت که ضرورتاً بر بروز بحران های قومی به عنوان نتیجة بسط فرهنگ و ارتباطات تاکید نمی شود؛ بلکه خلق مفاهیم و جوامع جدید مانند جوامع قومی مجازی و اجتماع تصوری، از زاویة گسترش فرهنگ و ارتباطات مورد توجه قرار می گیرد. از جمله این متفکران می توان به اندرسون و شایگان اشاره کرد(مقصودی،1379: 5-174).

 ساده سازی گرایش و جهت بحران های قومی در جوامع فرانوگرا به دو صورت امکان پذیر است: اول، در حرکت شتاب دهنده جوامع از سنتی به صنعتی و سپس به فرامدرن، تحرکات قومی نیز سیر شتابندة رو به صعود دارند. دوم، در حرکت جوامع سنتی به فرا صنعتی، مقطع توسعة صنعتی و مدرنیسم منزلگاه افول کشمکش های قومی است که پس از گذراندن این مرحله، مجدداً شاهد رشد شتابان هویت خواهی های قومی خواهیم بود(مقصودی،1377: 124).




طبقه بندی: هویت،قوم ،قومیت....،
[ پنجشنبه 12 بهمن 1391 ] [ 18:26 ] [ زیرك محمدیان،كامیاران،پالنگان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

زیرك محمدیان

درباره ی وبلاگ

پیوندهای روزانه
امکانات وب

هه ورام تفین

وبلاگ پالنگان،پالنان

ممنون میشم اگه كد داخل مستطیل را در وبتون جا دهید

قرآن كُردی

اخبار كردستانات

مشاهیر كرد

آمار چندین وبلاگ

تفسیر فی ظلال القرآن

فاتحه خوانی،سنت ها،بدعت ها

كتیب خانه ئه وین

كد لو گوی یانه و شیعره كام )

هه نبانه بورینه